Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Anders Andersson - 13 januari 2010 14:55

         ... men ett GIGANTISKT steg för mänskligheten! KIM HAR SNAGGAT SIG! !!! xD :D
Det första vi sa när han blivit klippt "Varför snaggade du för, du som hade sparat så länge, det var ju mycket snyggare förut än nu ju!" :D Så nu ska vi vara lite snälla och visa att han gjorde rätt val. 



Av Anders Andersson - 13 januari 2010 10:49

När vi kom till Beijings flygplats var man mest lättad att det inte var 30 minusgrader inne på terminalen, för tro det eller ej, så hade min morsa tjatat om att det skulle vara det där under en veckas tid, vilket drev mig halvt till vansinne. Som vanligt hade hon ju fel. 


Sen när den lättnaden släppt ställde jag in hoppet på att få byta flight till samma, som Tim & Kim skulle ta, vilket skulle rädda mig från 6 timmars extra vistelse på flygplatsen. När vi kom fram till disken så stod det direkt klart att planet var fullbokat.  Bara att ställa in sig på lite extra tid att slå ihjäl. De första fyra timmarna med grabbarna flög iväg och vi såg lite av flygplatsen, som var nybyggd från året innan då OS gick av stapeln i Kina, de som tror att Arlanda är en modern flygplats borde se sig om lite i världen. Shit va imponerande den var, de hade inte direkt sparat på krutet, det sjuka var att den terminalen som vi hamnat på bara var en av minst fem lika stora som man kunde ta sig till med tåg. Det var sjukt högt i tak och det var glas överallt så att man kunde se ut över hela flygplatsområdet.



När Tim & Kim skulle gå på planet med de andra västerlänningarna, hade jag spanat in en solstol som jag tänkte dega i tills min flight skulle bege sig, dock så dröjde det inte mer än 10 minuter innan jag ville kolla lite mer på vad som fanns på flygplatsen. En rolig sak var att flygplatsen kändes helt tom, man har ju fått intrycket av att Kina är ett sjukt befolkat land och således trodde jag att jag skulle vada i människor på flygplatsen vilket inte var fallet. Fördomar is the shit. 



När jag gått runt hela terminalen, vilket i sig var en redig promenad, hade jag jag tagit reda på var min gate låg och när vi skulle lyfta. Då letade jag reda på en solstol och la mig i solen för att sova, där låg jag i stort sätt tills det var dags att lyfta. Nog för att det var en najs flygplats så var jag grymt lättad att få sätta mig på planet mot en mig veteligen vild första natt i Thailand.


/Abbe 

Presentation

-Gästbok-

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

-Internskämt & förklaringar-

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards